KVIUM

Kvium

 

Skoletjenesten tilbyder en times omvisninger i Kvium udstillingen for indskoling, mellemtrin og udskoling.

Omvisningen vil blive tilpasset de forskellige klassetrin.

 

I udstillingen THINK BIGGER præsentere Michael Kvium 24 værker kropsstore malerier af forskellige karakterer, der performer foran os. Temaerne er magt, grådighed, forfængelighed, drifter, livet, døden etc. Det er karakterer som på den ene side virker genkendelige og på den anden side er groteske. Der lurer altid et eller andet under overfladen.

 

I omvisningen bliver der arbejdet med vores normalitetsbegreb.

Hvad sker der, når vi går uden for det?

Hvad bliver vi provokeret af?

Hvilken betydning har de sociale medier for vores kropsopfattelser?

Er der forskel på vores drømme og virkeligheden?

Hvad lukker vi øjnene for – og hvorfor?

Hvad er provokerende/vulgært kunst?

 

 

 

Eleverne får indblik i Kviums univers gennem en dialogisk gennemgang af nogle af hans værker. Derefter skal eleverne i grupper vælge tre værker, som de skal analysere via en lille performance. Der vil til alle værker være et statement/spørgsmål, der relatere sig til selve værket. Eelverne får tildelt nogle identiteter, hvorefter de skal fortælle om værket ud fra deres identitet. Der kan ikke siges noget forkert, men hver gang gruppen har performet for hinanden, skal de stemme på den .fter en intro"bedste performer". 

Det vil være en god ide, at læreren kan tage videoer af nogle af fremlæggelserne.

 

1 times omvisning kan bookes tirsdag til fredag fra 8-16.

Pris: 300 kr for skoler i Kolding kommune

        550 kr for skoler uden for Kolding kommune

 

Omvisning kan bookes ved Karen Bech

kbj@trapholt.dk

21683261

 

Mål: 

Dansk: 

  • Eleven kan formulere egne oplevelser og sansninger i æstetisk sprog
  • Eleven kan undersøge tekstens flertydighed
  • Eleven kan foretage flertydige fortolkninger
  • Eleven kan argumentere og informere
  • Eleven kan deltage aktivt, åbent og analytisk i dialog

*      Eleven kan bruge kropssprog og stemme tilpasset kommunikationssituationen

 

Billedkunst:

  • Eleven kan undersøge samtidskunstens funktion og potentiale i samfundet

 

Samfundsfag:

*     Eleven kan diskutere kulturs betydning for individer og grupper

 

Trapholt:

  • Eleven får viden om kunst
  • Eleven får udvidet sin horisont
  • Eleven får ny perspektiv på sig selv og omverden
  • Eleven gør brug af kreativ tankegang
  • Eleven får pirret sin nysgerrighed