Betingelser

Trapholts vision bag pinsemarkedet er at vise, hvad der sker på den danske kunsthåndværkerscene lige nu. Vi ser pinsemarkedet som en udstilling på lige fod med museets øvrige udstillinger med kunsthåndværk og design.
 
Markedets besøgende skal derfor opleve kunsthåndværk og design af højeste kvalitet, samtidig med de har mulighed for at få en direkte og personlig samtale med kunsthåndværkeren om varens tilblivelse og beskaffenhed. Dvs. det er et krav, du selv står på standen under markedet.
 
På markedet kan der sælges keramik, glas, smykker, tekstil, beklædning m.m.
 
ANSØGNINGEN
Ansøgning til markedet foregår via ansøgningsskemaet, som du finder linket til på vores hjemmeside. Det er ikke muligt at ansøge via mail.
Deltagerne bliver udvalgt på baggrund af deres ansøgning og produktbilleder af en censurkomité bestående af Trapholts kunstfaglige medarbejdere.
 
PRODUKTBILLEDER                
  • I ansøgningsskemaet skal du vedhæfte 3-5 repræsentative fotos af de produkter, du ønsker at medbringe til julemarkedet.
  • Produktbillederne skal være i jpg og høj opløsning (300 dpi)
  • Produktbillederne vedhæftes og angives med dit navn og fortløbende numre fx Jens_Jensen_01, Jens_Jensen_02 osv.
  • Produktbillederne anvendes til markedsføring af pinsemarkedet
  • Ansøgninger der ikke indeholder produktbilleder med ovennævnte informationer, kommer ikke i betragtning.
 
DELTAGERGEBYR
Deltagergebyret er 1.600 kr. Prisen inkluderer
 
  • Stand i teltet (inkl. ét bord og én stol)
  • Kaffe/te, vand, frugt og eftermiddagskage
  • Markedsføring af pinsemarkedet i form af pressemeddelelser til de lokale aviser, annoncer, plakater, flyers, sociale medier samt på Trapholts hjemmeside.

    Der kan tilkøbes frokost begge dage samt frokost, kaffe/te, vand, frugt og eftermiddagskage til medhjælpere

Betalingsfristen for deltagergebyret er den 25. marts 2019. Overholdes fristen ikke går standpladsen til en anden på ventelisten.

STANDPLADS
Pinsemarkedet foregår i et telt i museets park. I teltet vil der være monteret et gulv, men der kan forekomme ujævnheder.
 
  • Med i standen er ét bord på 180x76x76 cm og én stol.
  • Vær opmærksom på, du ikke kan forvente plads til ekstra tøjstativer, pakkeborde mm.
  • Vær opmærksom på, du ikke må hænge noget op på teltvæggene.
  • Skal du bruge strøm, skal du selv medbringe en lang forlængerledning.
  • Standen skal være bemandet i markeds åbningstid kl. 10.00-17.00 begge dage.
  • På grund af brandfare må der IKKE anvendes stearinlys eller lignende.
  • Der bliver ikke udsendt en standplan inden markedet og det er ikke muligt at ønske bestemte pladser.
  • Opsætning og nedtagning er kun muligt på de angivne tidspunkter. Nærmere information fremsendes inden markedet
  • Alle stande skal afleveres rengjorte for affald m.v.


AFUD OG UDEBLIVELSE
Bliver du forhindret i at deltage, er der følgende afbudsregler:
  • Afbud senest den 9. maj 2019 tilbagebetales kr. 1.400
  • Afbud efter den 9. maj 2019 tilbagebetales kr. 600
  • Ved udeblivelse eller afbud på dagen tilbagebetales deltagergebyret ikke.